22.35.13
Вченим можливо вперше вдалося виявити гравітаційні хвилі, які передбачав Ейнштейн в рамках ЗТВ
      Ось уже приблизно 100 років найбільші фізики світу невпинно шукають брижі на безкрайньому полотні простору-часу, з тих пір як її існування було передбачене теоретично Альбертом Ейнштейном в 1915 році в рамках загальної теорії відносності (ЗТВ).
Ця бриж, іменована в сучасній фізиці гравітаційними хвилями, виникає при раптових процесах у величезних небесних тілах, наприклад, вибух масивної зірки, або в результаті об'єднання двох масивних об'єктів, наприклад, злиття двох чорних дір. Ці масштабні космічні явища і процеси створюють дрібне хвилювання на поверхні простору-часу, подібно до того, як виникає брижі на водній гладі озера під час дощу.

Починаючи з 2002 року команда дослідників лазерно-інтерферометричної гравітаційно-хвильової обсерваторії (LIGO) намагалася виявити ці гравітаційні хвилі, але безуспішно. У вересні 2015 в гру вступила більш потужна і поліпшена обсерваторія Advanced LIGO, яка приблизно втричі перевершує оригінальний детектор по чутливості. І ось зараз в мережі з'явилися чутки про те, що фізикам новою і покращуваною LIGO, нарешті, вдалося виявити ці невловимі хвилі. Якщо інформація підтвердиться, то ця подія, безсумнівно, стане одною з найбільш важливих відкриттів у фізиці за останнє сторіччя.

Перші повідомлення про потенційне експериментальне підтвердження існування гравітаційних хвиль з'явилися через кілька тижнів після початку роботи Advanced LIGO. Космолог Лоуренс Краусс написав у своєму Twitter, що LIGO, можливо, вдалося зловити невловимі хвилі. І ось вчора Краусс радісно сповістив всіх про отримання підтвердження відкриття від незалежних джерел. Разом з тим, прес-служба LIGO поки зберігає мовчання.

Прес-секретар LIGO Габріела Гонсалес повідомила джерелу, що поки їм нічого не анонсувати, зазначивши, що процес аналізу, обробки та перегляду даних займає кілька місяців.

Деякі вважають, що чутки поповзли в результаті виявлення негативно позитивного сигналу в базі LIGO, який став свого роду тренуванням для вчених. Однак обізнане джерело Краусса, каже, що це не той випадок.

Фактичне підтвердження існування гравітаційних хвиль буде також означати підтвердження теорії інфляції - гіпотетичного сценарію розвитку Всесвіту для інфляційної моделі Всесвіту, яка передбачає період прискореного розширення Всесвіту на ранній стадії Великого вибуху. Подібне стрімке розширення напевно супроводжувалося брижами. Але найголовнішим у всьому цьому є те, що інфляція Всесвіту відноситься до квантовій фізиці (розділ фізики, що вивчає поведінку субатомних частинок на найдрібніших відстанях), тоді як гравітаційні хвилі є частиною класичної фізики (фізика, що вивчає поведінку великих об'єктів). Говорячи зрозумілою мовою, відкриття гравітаційних хвиль раз і назавжди встановить зв'язок між квантової і класичної фізикою, наблизивши людство на крок ближче до великої «теорії всього», яка описує всі відомі фундаментальні взаємодії.

Джерело: businessinsider