16.00.21
Вчені з Стендфорда розробили VR-гарнітуру, яка підлаштовується під зорові особливості користувача
      Одна з причин, по якій VR-гарнітури викликають у багатьох користувачів головний біль і нудоту, полягає в тому, що дисплеї в таких системах Ніяк не оптимізують виведену картинку під зорові особливості кожної людини.

Зокрема, екрани гарнітур віртуальної реальності мають фіксований фокус. Це означає, що різкість зображення завжди залишається незмінною. У той же час, багато хто з нас страждають різними порушеннями зору: короткозорість, далекозорість, нездатністю швидко сфокусуватися на найближчих предметах і так далі. Невміння дисплеїв підлаштовуватися під особливості нашого зору часто стає причиною сильного дискомфорту під час перебування у віртуальній реальності.

Щоб виправити це, вчені з Стендфорда розробили два нових типи дисплеїв, здатних адаптуватися під зорові особливості користувача. У першому випадку дослідники використовували заповнену рідиною лінзу, яка, стискаючи, змінює фокус зображення на екрані. У другому пристрої вчені задіяли принцип бінокля: в ньому дисплей фізично віддаляється і наближається до очей користувача. При цьому обидва прототипи оснащені технологією відстеження погляду, що дозволяє гаджету підлаштовувати картинку чітко під зоровий фокус.

«Кращий користувацький досвід у віртуальній реальності можливий тільки тоді, коли пристрій підлаштовує свій оптичний режим під самого користувача», - пояснює провідний дослідник Гордон Ветсштайн.

Обидві експериментальні гарнітури були протестовані на 173 учасників експерименту у віці від 21 і до 64 років. За результатами дослідження, вчені виявили що їх Рішення дозволяє Значно Зменшити ймовірність захитування в різних VR-середовищах. Однак винаходи виявилися не універсальними: прототипи допомагають тільки в тому випадку, якщо користувач страждає далекозорістю або короткозорість. При астигматизмі, наприклад, вони цілком марні.

Але не варто завчасно вішати ніс: вчені кажуть, що це тільки початок. Вони сподіваються, що їхні прототипи надалі підштовхнуть всю VR-галузь на розробку куди більш універсальних рішень.

Джерело: Engadget