08.06.02
Вчені MIT і Pitt довели користь «Вікіпедії» для розвитку науки
      Дослідники Масачусетського технологічного інституту (MIT) і Піттсбурзького університету (Pitt) вирішили з'ясувати, чи приносить всесвітньо відома інтернет-енциклопедія «Вікіпедія» будь-яку наукову користь. Для цього вони провели відповідне дослідження, його результати недавно були опубліковані на SSRN.

У своїй роботі автори довели, що вчені та інші науковці все частіше використовують «Вікіпедію» в роботі над статтями.
«Енциклопедія не просто містить записи з досліджень, але також допомагає формувати науку», - зазначив професор MIT Ніл Томпсон.
Вчені з двох університетів доручили аспірантам підготувати кілька наукових статей, яких немає на «Вікіпедії». Половину матеріалів опублікували в енциклопедії, а половину ні. Через деякий час вони виявили, що завантажені в «Вікіпедію» статті отримали тисячі переглядів і посилань в наукових роботах інших дослідників, а звичайні матеріали залишилися непоміченими.

За словами авторів, результати свідчать, що публікація наукових знань в доступних джерелах є економічно ефективним способом просування науки, особливо у випадках відсутності доступу до традиційних джерел наукової інформації.

Як зазначає ресурс The Next Web, самим студентам MIT заборонено використовувати «Вікіпедію» в роботах, якщо тільки як джерело «загальних відомостей».

Як повідомляється, матеріали з енциклопедії висвітлюються приблизно в кожних 300 словах в наукових журналах і виданнях. Також було відзначено, що багато авторів користуються «Вікіпедією», але не вказують у своїх роботах посилання на матеріали з енциклопедії.

Джерело: TJ i The Next Web