10.42.29
Що сталося в космосі цього року? Події на Землі і в космічному просторі
      Я якось з дитинства звик відстежувати цікаві події, які відбуваються в космічній галузі, включаючи різного роду запуски космічних апаратів, знахідки астрономів та інше.

Треба сказати, за останні кілька років космос став набагато ближче до людини, якщо так можна виразитися. Люди знову зацікавилися Всесвітом, і тим, що там відбувається. Загалом, в цьому невеликому огляді пропоную ознайомитися з  найцікавішими "космічними" подіями року

Почнемо з найцікавішої програми Mars One

Її засновник, голландець Бас Лансдорп збирає кошти на відправку команди людей до Марса. При цьому у програми є цікавий нюанс: зворотного квитка просто немає, люди відправляються на Червону планету в один кінець.

Потрібні добровольці, і, що цікаво, вони знаходяться у великій кількості. Тисячі людей подають заявки на участь у цьому проекті. На початку року було відібрано більше тисячі кандидатів, які, якщо й полетять, то тільки через кілька років.

Ось модель того, що може чекати добровольців на Марсі:

Заселення Марса буде проходити в кілька етапів: створення посадкового модуля, створення і транспортування модулів для життя колоністів, транспортування колоністів, освоєння Марса.

Найбільша цифрова камера запущена в космос

Знаковою подією є запуск космічного телескопа GAIA. Мета цього телескопа, вірніше, його команди - складання найбільш точної карти нашої галактики зсередини. Іншими словами, телескоп становитиме детальний знімок Чумацького шляху.

Пройде ще 2 з половиною місяці, і телескоп увійде в повністю робочий режим, про що, я сподіваюся, зможу тут написати :)

У сусідній галактиці знайдена наднова

Наднова зірка - це зірка, яка збирається вибухнути, причому за короткий час таке світило збільшує своє освітлення до розмірів невеликої галактики.

Поява таких зірок - рідкість, дуже велика рідкість. І надзвичайною удачею можна назвати те, що земні астрономи змогли знайти наднову в сусідній галактиці. Ця зірка знаходиться на відстані 12 мільйонів світлових років (відповідно, вибухнула вона якраз 12 мільйонів років тому, а зараз ми спостерігаємо цю картину завдяки світлу, що дійшов до нас).

Зірка ця за короткий час збільшила освітлення в кілька порядків, зі світимості 16 до 6 (тобто, розглянути її можна в звичайний бінокль).

Opportunity на Марсі пропрацював 10 років

Уявіть собі, марсохід, термін служби якого був розрахований на 3 місяці, пропрацював на Марсі вже більше 10 років. При цьому він залишається повністю функціональним, обладнання цього марсохода з ладу не виходило.

Цілком може бути, що марсохід зможе пропрацювати на Червоній Планеті ще кілька років, перш, ніж щось таки трапиться (хотілося б сподіватися, що нічого такого не станеться, але все ж марсохід - дуже складний механізм, щось колись зламається).

Цей працьовитий апарат зробив для науки вже стільки, чого жоден апарат, пристрій, до теперішнього моменту не робив.

За 10 років марсохід проїхав 38,7 кілометрів, зміг "побачити" 3556 марсіанських світанків, зробити багато тисяч фотографій, переданих на Землю, а також отримав докази існування води на поверхні Марса. Торік, на початку літа, якраз і були отримані докази існування на Марсі (в минулому) прісної води.

Шестигранний шторм на Сатурні

Великий вихор на Юпітері - буря, рівної якій немає на Землі. Це атмосферне явище існує вже кілька сотень років, і астрономи спостерігають за його розвитком.

Але от Сатурн до теперішнього моменту вважався спокійною планетою, газовим гігантом. Адже саме там був виявлений шестигранний шторм, розмір якого становить 30 тисяч кілометрів у поперечнику. Атмосферні маси обертаються там зі швидкістю в 320 кілометрів на годину. Це - поки що максимум для Сонячної системи.

Шестигранний шторм навіть отримав власну назву - планетарний гексагон.

Rosetta - висадка на комету

Така подія, як відвідування космічним апаратом якої-небудь планети/космічного тіла, є унікальним. І саме така подія повинна буде відбутися в листопаді цього року.

Кілька років тому в космос був випущений космічний апарат "Розетта"- це міжпланетна космічна станція з модулем висадки на борту.

На початку цього року "Розетта", так називається станція, "прокинулася" через два роки, і тепер вона, і її посадковий модуль готові до роботи. Правда, працювати пристроям доведеться не зараз, а ближче до осені, коли планується висадка на комету Чурюмова-Герасименко.

Якщо висадка пройде добре, гладко, вчені отримають величезну кількість даних про будову і походження комет.

До речі, подивитися на те, що собою являє місія "Розетта" можна ось за цим посиланням (це 3D модель всієї місії, причому модель інтерактивна, все можна поклікати, посувати).

Складена точна панорама Чумацького Шляху

Завдяки сучасному обладнанню та розвитку різного роду технологій, вчені змогли скласти панораму Чумацького Шляху, побачивши навіть ті ділянки, які приховані за космічним пилом.

Через велику кількість космічного пилу, зазвичай побачити, що за цим пилом, неможливо, а завдяки інфрачервоному телескопу це стало можливим. Виявилося, що наша Галактика «пронизана бульбашками» - порожнинами випромінюючими радіацію і вітер. Дані дозволяють вченим побудувати більш глобальну модель зірок і утворення зірок в галактиці, яке називають «імпульсом» Чумацького Шляху.

Виявлена найбільша зірка

Найбільша з усіх, знайдених астрономами досі. Ця зірка розташована в 16 тисячах світлових років від нас. Її розмір - у півтори тисячі разів (!) Більше Сонця. Це червоний надгігант, який, зрештою, повинен перетворитися на наднову.

Крім того, ця зірка оточена водневим хмарою, яке світиться.

Підлідний океан на Енцеладі

Енцелад - це супутник Сатурна, причому супутник маленький. Він ніби як не представляв інтересу для вчених, але зараз виявилося, що Енцелад - найцікавіший об'єкт.

Справа в тому, що астрономи "засікли" на Енцеладі викиди рідини і пари. Вважалося, що все це може бути впливом Сатурна, який нібито нагріває поверхню свого супутника, шляхом гравітаційних збурень.

Виявилося ж, що ці викиди - наслідок існування океану, підлідного величезного океану з води, в якому, теоретично, може існувати життя.

Діаметр самого Енцелада становить 500 кілометрів, а океан (швидше, підлідне озеро), залягає на глибині 30-40 кілометрів.

Переглядів: 605 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0