12.01.34
Реальні факти про космос, які можуть здатися жартом
      Космос для багатьох з нас - незвичайний, він загадковий. Загалом- то, це справедливо, адже навіть Сонячна система, незважаючи на сотні років вивчення її земними астрономами, все ще залишається Terra incognita.
Вчені знають про космос більше, ніж обивателі, і це знання - дійсно сила. Є знання, яке навряд чи може прийняти звичайна людина, все це дуже складно. Але є і факти, які зрозуміє будь хто, а от знають про них небагато. Саме такі факти ми і розглянемо.

Температура на орбіті Землі +4 градуси за Цельсієм

Це найцікавіший факт, який, правда, справедливий тільки для абсолютно чорного тіла.

Зазвичай вважається, що температура в космосі - майже абсолютний нуль. Але насправді це не так, оскільки весь Всесвіт нагрітий тим самим реліктовим випромінюванням, яке реєструють наші прилади. Нагрівання становить 3К ( 3 градуси Кельвіна).

А ось поблизу від зірок температура стає значно вище. Людина ж разом зі своєю планетою знаходиться поруч із Сонцем. Саме на Сонці температура досягає +4 градусів Цельсія, так що людина в герметичному комбінезоні з балоном кисню непогано б себе почував на орбіті.

Чому ж скафандри такі громіздкі? А тому, що як тільки ви потрапляєте в тінь (тієї ж МКС, наприклад), або заходьте на орбіту зы сторони нічної півкулі, температура тут же знижується до -160 за Цельсієм. Тут вже в комбінезоні буде прохолодно, більш, ніж.

На Венері випадає свинцевий сніг

Венера, яку можна було б назвати сестрою Землі, якіб не панували на цій планеті жахливі умови, цілком може переплюнути земне пекло. Тиск тут величезне, температура близько 400-600 градусів Цельсія вище нуля.

При такій температурі тут спокійно існує свинець і олово в розплавленому стані.

Варто відзначити, що в 90-х вчені виявили щось незвичайне на вершинах венеріанських гір, якесь покриття з великою радівідбиваючою здатністю.

Виявилося, що це - металевий сніг, який складається із з'єднань вісмуту свинцю. Ці сполуки потрапляють в атмосферу в газоподібному вигляді при виверженнях вулканів, а потім конденсуються і падають на поверхню Венери у вигляді пластівців. Ось такий от сніжок.

У Сонячній системі більше 9 планет

Правда, карликових. Ще недавно ми нараховували 9 планет у нашій Сонячній системи. Після того, як Плутон був перейменований в карликову планету, основних планет залишилося 8.

Однак, в Сонячній системі досить багато карликових планет, які не поступаються в розмірі Плутону. Це Церера, Ханумеа, Еріда і Макемаке.

Що стосується Церери, то ця планета покрита льодом, водяним льодом. І з поверхні, у двох точках планети, випаровується вода (приблизно 6 літрів в секунду).

Решта карликові планети знаходяться від нас досить далеко, тому про них зараз дуже мало даних.

Але з упевненістю можна сказати, що ті планети, які вже виявлені, ще не все. Цілком можуть знайти ще більше карликових планет (не плутати з астероїдами ).

Hubble - не самий потужний телескоп

Для багатьох з нас це буде справжнім одкровенням. Так, Hubble, телескоп, який зробив тисячі і тисячі знімків, що дозволив науці просунутися далеко вперед, не самий потужний телескоп в світі.

У принципі, він був таким кілька років поспіль, поки земні технології не дозволили створити ще більш потужний телескоп, який, до речі, працює на Землі. це Very Large Telescope Європейської Південної обсерваторії в Чилі. Його роздільна здатність перевищує роздільну здатність Хаббла в п'ятдесят разів, приблизно так.

Наземний телескоп з Чилі дозволяє зняти Місяць з дозволом деталей аж до 2 метрів. А ось Хаббл знімає місяць з дозволом 100 метрів на піксель.

Є і ще парочка телескопів, роздільна здатність яких приблизно в десять разів вище, ніж у Хаббла. Це - телескопи з обсерваторії Keck.

Ось, наприклад, фотографії Урана, зроблені цими телескопами.

У поясі астероїдів літати не дуже небезпечно

У всякому разі, далеко не так небезпечно, як показано в багатьох фільмах, включаючи " Зоряні війни".

Звичайно, якщо летіти з величезною швидкістю, то таку відстань - не так вже й багато, але все ж астероїди тут не зустрічаються в такій кількості, як зазвичай демонструють нам фантасти.

Можна сказати, що астероїди навіть в поясі астероїдів - рідкість.

Переглядів: 412 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0