14.00.45
«Прибульці мовчать, бо вони мертві»: австралійські вчені висунули своє пояснення парадоксу Фермі
Існують дві можливості: або ми самотні у Всесвіті, або ні. Обидві однаково жахливі. (с) Артур Кларк
      На сьогоднішній день існує широкий спектр гіпотез, покликаних вирішити відомий парадокс Фермі.

Нагадаємо, останній був запропонований фізиком Енріко Фермі і піднімає тему відсутності переконливих доказів або слідів існування високорозвиненого позаземного життя, всупереч наявним у розпорядженні людства ресурсів і високій вірогідності такого виявлення. І ось зараз вчені-астробіологи зі Школи наук про Землю австралійського Національного університету запропонували своє пояснення парадоксу Фермі, яке, на їхню думку, є найбільш ймовірним і правдоподібним.

Вчені пояснюють парадокс Фермі занадто короткою тривалістю термінів існування позаземних форм. За їхніми словами, зароджується де-небудь у Всесвіті життя практично відразу гине через швидке охолодження або нагрівання планет, не встигаючи досягнути високого ступеня свого розвитку.

«Всесвіт, ймовірно, наповнений придатними для життя планет, і багато вчених вважають, що саме з цієї причини у Всесвіті, повинно бути інопланетяни», - розповідає Адітья Чопра, доктор наук і один з авторів дослідження, результати якого були опубліковані в науковому журналі Astrobiology. - «Але справа в тому, що на ранніх періодах розвитку життя легко вразливе, і ми вважаємо, що молоді форми позаземного життя рідко розвиваються досить швидкими темпами, щоб вижити. Навколишнє середовище більшості молодих планет нестабільне. Щоб планета стала по-справжньому придатною для життя, живі організми повинні регулювати рівень парникових газів, таких як водяна пара і вуглекислий газ, для стабілізації температури на поверхні планети.

Ще одне цікаве припущення вчених - близько чотирьох мільярдів років тому Земля, Венера і Марс були придатні для зародження життя на їх поверхні, але через мільярд років Венера перетворилася на розпечену «парилку», а Марс в «морозильну камеру». Як стверджується, мікробні форми життя на молодих Венері та Марсі (якщо такі були) не змогли стабілізувати швидко мінливе навколишнє середовище, тоді як живі організми на Землі зіграли ключову роль у стабілізації клімату планети.

Автори дослідження назвали гіпотезу швидкого вимирання форм життя Gaian Bottleneck. Відповідно до цієї гіпотези, всі скам'янілі сліди життя, які в майбутньому будуть знайдені на метеоритах, астероїдах і на інших планетах будуть простими одноклітинними формами життя, а не багатоклітинними, не кажучи вже про такі складні формих, як динозаври і гуманоїди. Це пояснюється тим, що появі таких багатоклітинних видів передують мільярди років розвитку, а це відносно великий період, за який може статися все, що завгодно.

Джерело: kurzweilai