09.04.53
Нова карта з 1,2 мільйона галактик допоможе зрозуміти розшириння Всесвіту

У прагненні краще зрозуміти природу розширення Всесвіту, вчені створили 3D-карту, на якій зображено 1,2 мільйона галактик. Очікується, що ця карта може надати астрономам нові деталі розширення Всесвіту — зокрема, дізнатися більше про таємничу силу, з якою, як вважають вчені, і почалося розширення.

Опублікована в новому дослідженні, 3D-карта показує 650 кубічних мільярдів світлових років, що відповідає лише чверті відомого Всесвіту. Варто підкреслити, що на карті зображені не зірки, а цілі галактики. Карта була створена вченими, які працюють над спектроскопічним оглядом баріонних осциляцій в рамках Sloan Digital Sky Survey, проекту широкомасштабного дослідження зображень і спектрів зірок і галактик.

Проект досліджує флуктуації щільності регулярної матерії, які служать в якості «надійної стандартної лінійки для вимірювання космічних відстаней». Ці коливання, звані баріонами акустичних коливаннь, є ідеальним інструментом для нанесення відносних положень кожної галактики. На карті пурпуровими крапками відзначені галактики, які знаходяться на більшій відстані, в той час як жовтим відповідають галактики, які ближче до Чумацького Шляху. Це важливо, тому що дозволяє вченим з'ясувати відносний рух кожного об'єкта, який, в свою чергу, дозволяє визначити, наскільки швидко вони віддаляються один від одного.

Вчені завжди задавався питанням, наскільки велика Всесвіт. У 1929 році астроном Едвін Хаббл, в честь якого названий космічний телескоп, почав вимірювати, як галактики віддаляються від спостерігача. Це називається червоним зміщенням, яке відбувається в міру того, як довжина хвилі енергії подовжується, рухаючись у напрямку до червоного кінця спектра. Пізніше Хаббл визнав, що це означає розширення Всесвіту. Це фундаментальна теорія, яка привела до появи ще більших одкровень — наприклад, таких як Великий вибух.

Ґрунтуючись на розрахунках маси Всесвіту, вчені вважають, що розширення Всесвіту буде сповільнюватися. Проте, в 1998 році дві групи вчених виявили, що Всесвіт не тільки продовжує розширюватися, але розширюється з прискоренням. За наявними оцінками, прискорене розширення Всесвіту почалося приблизно 5 мільярдів років тому. Передбачається, що до цього розширення сповільнювавлось завдяки гравітаційній дії темної матерії і баріонів матерії. Щільність баріонів матерії у Всесвіті зменшується швидше, ніж щільність темної енергії. Зрештою, темна енергія починає переважати.

З тих пір астрономи і вчені працювали над тим, щоб зрозуміти це явище. Оскільки баріонні акустичні коливання служать відмінним засобом для вимірювання космічного розширення, дослідження мало дати оцінку тому, наскільки темна матерія і темна енергія вплинули на швидкість розширення Всесвіту. За словами Рити Тоджейро, астронома з Сент-Ендрюського університету, команда вчених побачила «драматичний зв'язок між відбитками звукової хвилі, залишеними в космічному мікрохвильовому фоні 400 тисяч років після Великого вибуху, і кластеризацией галактик від 7 до 12 мільярдів років тому».

Переглядів: 297 | Додав: dvi | Рейтинг: 0.0/0