10.52.05
Наука: археологічні відкриття в Мексіке

У цьому випуску читайте:

• Відкриття невідомих міст майя в Мексиці;
  • Для чого птахам дзьоб?
  • Пожертвування університетові в 151 мільйон доларів США.

Міста майя в Мексиці

Так, на нашій планеті ще багато всяких таємниць і загадок. До деяких з них учені підбираються впритул, про інших навіть уявлення не мають. Так, днями стало відомо про відкриття мексиканського Національного інституту антропології. Вчені знайшли велике, невідоме раніше, місто індіанців майя.

Відкриття було зроблено в джунглях, причому археологи навмисно тримають місце розкопок потай, щоб чорні археологи не зіпсували загальну картину, спостережувану зараз професійними вченими. Місце відоме тільки приблизно, це знаходиться в південно-східному штаті Кампече.

Загальна площа виявленого міста складає більше 22 гектар, і, ймовірно, населення міста становило 30-40 тисяч осіб. Для того часу - це багато, дійсно багато.

В орієнтуванні на місцевості птахам допомагає дзьоб

Вчені стверджують, що птахи орієнтуються на місцевості, використовуючи кілька механізмів, плюс до всього, визначати довготу їм допомагає власний дзьоб. Для того, щоб довести свою точку зору, дослідники перерізали трійчастий нерв у птахів, і ті одразу втрачали здатність орієнтуватися.

У своєму дослідженні орнітологи працювали з очеретянками, яких відвозили від місць гніздування на значну відстань. Очеретянки з цілим трійчастого нерва добиралися до місця без пригод. Що стосується птахів, у яких трійчастий нерв був перерізаний, вони губилися в дорозі і взагалі, наскільки можна було судити, втрачали здатність орієнтуватися на місцевості.

Стенфорд отримав 150 мільйонів пожертвувань

Мільярдер Джон Аріллагі надав Стенфордського університету благодійний внесок у 150 мільйонів доларів США. Навіть не 150, а 151 000 000 доларів.

За словами бізнесмена, він просто дякує університет за те, що той надав йому якісну освіту. До слова, в 50-х роках минулого століття Аріллагі сам навчався на гроші, надані спонсорами. Так що зараз він слід доброї традиції, і жертвує кошти для таких же студентів, яким і він був колись.

Цікаво, чи є подібна традиція традицією у вітчизняних університетах?

Переглядів: 439 | Додав: dvi | Рейтинг: 0.0/0