19.15.43
Мікробний оазис може змінити ставлення до Марса

Днями вчені зробили дивне відкриття, виявивши так званий "мікробний оазис" прямо під пустелею Атакама в Перу. Ця пустеля на даний момент вважається самим сухим місцем у світі. Умови тут багато в чому перегукуються з умовами на поверхні Марса. "Оазис" був випадково виявлений під поверхнею пустелі. Теоретично, це відкриває можливість існування мікроорганізмів і під поверхнею Марса.

Дослідники працювали з пристроєм Signs of Life Detector (SOLID), яке вміє визначати сліди життя. В цьому пристрої є біочіп з 450 маркерами слідів життя для ідентифікації живих організмів. Після того, як в пристрій були поміщені зразки ґрунту з глибини 5 метрів (проби бралися в тій самій пустелі), прилад виявив велику кількість слідів життя і саме життя. Серед інших "поселенців" були знайдені найпростіші без'ядерні мікроорганізми і бактерії.

Мікроорганізми, які були знайдені прибором, ожили і почали розмножуватися, як тільки їх помістили в воду. На поверхні ж ґрунту в пустелі взагалі немає води - місцеві умови не дозволяють воді скупчуватися навіть на великий (відносно) глибині. Як вже говорилося вище, ця особливість робить пустелю Атакама схожою на поверхню Марса. Звичайно, кліматичні умови тут інші, але деякі характеристики практично ідентичні.

Завданням команди вчених в Атакаме була перевірка пристрою Signs of Life Detector (SOLID), і ці випробування пройшли більше, ніж успішно. Можливо, марсохід, який в черговий раз полетить на Марс в березні цього року, зможе успішно набрати необхідні для аналізу зразки, і, можливо, навіть виявить у зразках слід життя, якщо не саме життя. Всі результати роботи вчених були опубліковані в авторитетному виданні "Астробіолог".
Переглядів: 361 | Додав: dvi | Рейтинг: 0.0/0