21.43.59
Біоінженери розробили спосіб боротьби з раком шляхом програмування ДНК бактерій
      Біоінженери в США розробили мову програмування для живих клітин, яка дозволяє оперативно створювати комплексні, закодовані в ДНК ланцюга, які наділяють живі клітини новими функціями. Про це йдеться в короткій доповіді прес-служби Массачусетського технологічного інституту (MIT), повний варіант якого був опублікований в журналі Science.
За словами вчених, за допомогою цієї мови будь-хто може написати програму для тієї функції, яку потрібно: наприклад, для визначення зовнішніх умов і специфічного реагування на них станом клітини. Після цього можна отримати послідовність ДНК, що забезпечує таку функцію.

«Це в буквальному сенсі слова мова програмування для бактерій. Використовуємо мову на основі тексту, все як при програмуванні комп'ютера. Потім беремо цей текст, компілюємо його, перетворюємо в послідовність ДНК і поміщаємо в клітку. І цей ланцюг працює всередині клітини», - розповів коротко професор біоінженерії Крістофер Фойт.

Дослідники сподіваються, що за допомогою цієї технології будуть запрограмовані бактерії, здатні виробляти специфічні токсини для ракових клітин, щоб пригнічувати ріст пухлин.

Крім того, можливе створення дріжджових клітин, які будуть припиняти процес бродіння при досягненні певного рівня токсичних побічних продуктів.

Джерело: «Ліга.Новини»