10.34.02
Астрономи з NASA наткнулися на рожеву планету
       На відстані близько 57 світлових років від Землі, астрономи виявили нову планету пурпурного кольору. Це друга планета, колір якої безпосередньо могли спостерігати астрономи; першою була  HD 189733b . Не менш примітний той факт, що GJ 504b  ставить під сумнів сучасні теорії формування планет.

Нова екзопланета співмірна Юпітеру, проте в чотири рази перевищує його масу. На даний момент це планета з найнижчою масою, зображення якої вдалося отримати безпосередньо завдяки 8,2-метровому телескопу Subaru з обсерваторії на Гавайських островах. Астрономи вважають, що GJ 504b є однією з найстаріших екзопланет (приблизний вік варіюється в межах від 100 до 500 мільйонів років).

Нова екзопланета далеко не єдина, виявлена ​​астрономами за межами нашої Сонячної системи. Але незвичність відкриття полягає в тому, що GJ 504b знаходиться на відстані 6,4 мільярда кілометрів від своєї зірки - це в 43,5 рази більше відстані між Землею і Сонцем.

Саме це і ставить перед астрономами нову загадку. Найбільш поширена модель, аккреционна, описує модель формування планет, що мають з Юпітером приблизно однаковий розмір. У цій моделі планети формуються з насиченого газом і космічним сміттям диска, навколишнього молоду зірку. Комети або астероїди стикаються з цією областю, утворюючи в результаті більш масивне тіло. Зрештою, як тільки тіло стає більш масивним, його гравітація починає притягувати пил і гази в полі уламків.

Але от у чому справа - ця модель застосовна для екзопланет, орбіта яких подібна орбіті Нептуна. Так як GJ 504b знаходиться на відстані, що перевищує позначку в 30 астрономічних одиниць, там просто не було достатньої кількості матеріалу для накопичення.

« Відкриття GJ 504b увазі, що ми повинні серйозно розглянути альтернативні теорії формування, або, можливо, переглянути деяких з основних припущень в аккреционной моделі », - заявив дослідник Маркус Янсон.

Переглядів: 408 | Додав: dvi | Рейтинг: 0.0/0