15.00.09
25-річна студентка з Австралії розробила новий метод боротьби з супербактеріями, які успішно протистоять всіх відомих антибіотикам

Малайзійка Шу Лам разом з колегами з університету Мельбурна розробила метод боротьби з супербактеріями, які успішно протистоять всім відомим антибіотикам. Можливо, це стане найбільшою революцією з часів відкриття пеніциліну. Новий метод був поки випробуваний лише на лабораторних мишах, але в перспективі він є вирішенням проблеми супербактерій, проти яких безсилі сучасні антибіотики, повідомляє видання «Новий Час».

Наявність таких супербактерій в ООН вважають фундаментальною загрозою світовій охороні здоров'я. За статистикою Всесвітньої організації охорони здоров'я супербактеріі щороку вбивають понад 700 тис. чоловік. Згідно з деякими прогнозами, до 2050 року вони щорічно будуть ставати причиною понад 10 млн смертей.

У війні між бактеріями і антибіотиками поступово починають перемагати перші, констатують медики. Бактерії мутують і розвивають у себе стійкість до антибіотиків. І цей процес відбувається відчутно швидше, ніж протилежний процес пошуку нових антибіотиків. Однією з таких супербактерій є, наприклад, метицилін-резистентний золотистий стафілокок, винний у багатьох внутрішньолікарняних інфекцій і викликає сепсис і пневмонію. Медики також побоюються, що скоро в список супербактерій можна буде віднести і гонорею, проти якої залишається все менше ефективних ліків.

У війні проти супербактеріями не обійтися без суперзброї. Можливо, таку вдалося створити 25-річній аспірантці Мельбурнського університету Шу Лам. Малайзійська студентка аспірантури одного з провідних австралійських університетів розробила полімерний пептид, що представляє собою структуру з повторюваних ланцюгів білків в формі зірки, який здатний вбивати шість різних супербактерій без допомоги антибіотиків, руйнуючи їх клітинні мембрани. Після цього бактерія гине.

Метод отримав назву SNAPP (структурно наноінженерние антимікробні пептидні полімери). Робота Лам була опублікована в авторитетному виданні Nature Microbiology. Багато експертів поспішили назвати відкриття справжньою революцією, порівнянної з відкриттям антибіотиків. Деякі медики вважають, що розробка Шу Лам змінить вигляд сучасної медицини. Звичайно, радіти поки рано - Лам випробувала свій метод на лабораторних мишах, і до експериментів з людьми поки що далеко.

До 2050 року щорічний рівень смертності від супербактерій може скласти 10 млн. чоловік, а загальний збиток для економіки може перевищити $ 100 трлн. Експерти називають цю проблему в медицині «цунамі уповільненої дії».

Джерело: «Новий Час»