17.07.01
13 відеороликів, що пояснюють важливі наукові відкриття
      У світі науки відбуваються приголомшливі речі, які скоро зможуть змінити наше життя так, як люди давно мріяли. Лікування страшних хвороб за допомогою генної інженерії, друк органів, життя за межами Землі, можливості кріоніки і нанороботи для надточної медицини - все це вже не за горами і пов'язане одне з одним абсолютно несподіваним чином. Ми зібрали для вас 15 відео, перекладених російською мовою, де дуже доступно описуються всі ці досягнення. З вас - гаджет з хорошим інтернет-підключенням, тазик олів'є і години півтори часу. З нас - море наукових відкриттів.

Генна інженерія та загадки людського тіла

Генна інженерія - тема складна і не тільки з точки зору біології, але і з точки зору етики. З моменту відкриття ДНК вчені захопилися спробами вдосконалити навколишній світ, але будь-які досліди не назвати революційними до того, як відкрили CRISPR. Прорив відбувся в 2015 році, але за фактом багато заговорили про CRISPR тільки зараз. Ймовірно, тому що спочатку 2016 року в США були схвалені клінічні випробування на людях. У цьому відео викладена коротка історія генної інженерії, яка допоможе краще розібратися в тому, яке значення для науки грає це відкриття.

А ось це - вже безпосередньо про CRISPR. Детальніше розповідає про те, як це працює, як можна вилікувати генетичні захворювання, ретровіруси і рак на різних стадіях, які морально-етичні проблеми піднімає і як змінить людство в найближчі сотню років.

Приголомшливе відео про те, чому люди не здатні до фотосинтезу. Не те щоб це питання не давав спокою людству і змушував вчених ламати голову над виправленням «помилки» природи. Але як виявилося, відповідь на нього настільки цікава, що його варто дізнатися.

Бажання жити довше і краще - частина інстинкту самозбереження. Тому вчені не зупиняються в пошуку ліків від усіх хвороб і інструментів продовження життя. Але поки навіть в боротьбі з серйозними захворюваннями не видно світло в кінці тунелю, у заможних людей з цими серйозними захворюваннями є тільки одна надія - піддати себе глибокому заморожуванню і в цьому стані дочекатися наукового прориву. Про те, яких успіхів досягла кріоніка зараз, розповідає це відео.

А це відео пояснює, що ж таке згадані в контексті крионіки нанороботи. Саме вони, на думку фахівців з заморожування, зможуть «полагодити» розморожені органи. Крім того, нанороботи - це новий спосіб доставки лікарських речовин до клітини. З ними препарати стануть ефективніше, а побічні ефекти від препаратів зменшаться.

Друк органів - ще один спосіб продовження життя людини, над яким захоплено трудяться вчені. Є думка, що краще за все цим займатися в космосі і доставляти вже готові органи на Землю і у позаземні колонії (якщо друк органів переїде в космос, вони-то у нас вже точно будуть). Тим більше що 3D-друк в космосі вже стала реальністю. Скоро перше тестове обладнання відправиться на МКС. Всі наукові подробиці - в відео.

Підкорення космосу

Так ми непомітно підійшли до теми космосу - однієї з найбільш хвилюючих і популярних в цьому році. Весь 2016 й Ілон Маск невпинно говорив про те, що людство впритул наблизилося до можливості переїхати жити на Марс. Але ця затія набагато небезпечніше і складніше, ніж здається людям, далеким від науки. Просто прилетіти на Червону планету - це ще півбіди. На нинішньому етапі розвитку технологій така подорож - завжди квиток в один кінець, тому що у нас поки немає достатньо швидкого космічного транспорту і можливості дозаправлятися десь за межами Землі. Тому єдиний шанс закріпитися на Марсі - зробити так, щоб умови планети наблизилися до земних. А вже наскільки це реально і де ще в нашій сонячній системі можна - дивіться в цьому відео.

Але щоб жити на Марсі або в будь-якому іншому місці, туди потрібно ще долетіти. Потім - адаптуватися до тих умов, які людина не зможе змінити. Наприклад, до гравітації і випромінювання. А це завдання, можливо, складніше вирощування картоплі на Червоній планеті. Науковці розповідають, як наш організм зможе пристосуватися до позаземних умов і що повинні зробити самі вчені, щоб йому допомогти. За допомогою генної інженерії, до речі.

Думка про те, що Земля - ​​плоска і стоїть на трьох китах, сьогодні є синонімом антинауковості. Тим часом, один з популярних західних відеоблогерів, Vsauce, задався питанням - а чи не обманюють нас вчені, і чи кругла Земля насправді. Блогер прискіпливо вивчив питання - з точки зору фізики, історії та інших дисциплін. Знайшов реально існуюче співтовариство, яке шукає підтвердження доказів теорії про плоску Землю. І навіть навів у приклад цікаву комп'ютерну симуляцію, яка показує, якою б була наша життя, якби планета була дійсно плоскою.

Гравітація і чорні діри

Гравітаційні хвилі - важливе відкриття 2016 року. Це складна тема, переказувати яку в підводці до відео немає сенсу. Тому просто подивіться цей ролик, якщо ще не встигли розібратися з одним з найбільш значущих наукових відкриттів останнього часу.

Стрибок в чорну діру всередині і зовні - Vsauce дотепно і доступно розповідає про те, що відбувається з об'єктом, що потрапили в чорну діру, як процес бачить спостерігач, як виглядала б Земля, якби вона оберталася навколо чорної діри. І все це відбувається, зрозуміло, зовсім не так, як ми могли собі уявити.

З чого все починалося

Гарне відео про те, що було у всесвіті до Великого вибуху. Штука в тому, що, на думку авторів ролика, «Великий вибух» - не зовсім вірне визначення того, що сталося із всесвітом, коли він почав розширюватися. Ми не знаємо, що це було, і яким був всесвіт до початку розширення, але абсолютно точно розуміємо, що якщо цього не станеться, не було б життя в тому вигляді, в якому ми його знаємо (власне, нас би теж не було).

Швидкість розвитку технологій вражає. Особливо в космічній галузі та в галузі штучного інтелекту. Багато речей, прораховані теоретиками в 50-70 роках минулого століття реалізуються тільки зараз, тому що раніше для цього не було обчислювальних потужностей або достатньої кількості даних. За останні років 70 людство зробило великий прорив в науці. Подумати тільки, але ж ще сто років тому ми не знали таких банальних речей.
Переглядів: 420 | Додав: dvi | Рейтинг: 0.0/0